fredag 21 maj 2010

Matt överlack.

Hittade ett så fyndigt lack häromveckan. Eller härom månaden kanske det var. Ett överlack från China Glaze som gör nagellacket matt istället för glansigt!
Matta överlack har ju funnits ett tag men jag har inte ramlat över något bra förrän nu. Ett lager och lacket går från högblankt till helmatt. Fränt tycker jag!
Får se om det syns någorlunda bra på bild.

Lacket "Elin" från Make up store, innan överlacket.

Efter överlacket. Matt! Färgen har egentligen inte ändrats även om det ser ut så på bilden.

Dålig bild men.. överlacket från China glaze heter Matte Magic och kostade ca en hundring på kicks.
Innan - blanka.

Efter - matta.

Det var kul att testa och jag har använt det några gånger. Men jag föredrar fortfarande högblanka lack. Tycker det ser fräscht och fint ut!
Kan dock tänka mig att det är finare på mörka naglar som matta. Svart, bruna, eller mörkare beiga kanske, då skulle jag definitivt toppa med Matte Magic. Men, mörka lack är inte min stil så det får någon annan göra ^^

1 kommentar:

  1. Såg en tjej i en blogg som hade målat hela nageln i en färg och sen dragit ett diagonalt streck där hon fyllt i ena halvan med Matte coat. Så jäkla fräckt!

    SvaraRadera