lördag 22 maj 2010

Nellie har badat!

Åh.. det känns så himla dumt och OLAGLIGT att vara inomhus när solen skiner. Jag har gått och handlat, promenerat Nellie, sen promenerat en stund själv och nu har jag inget mer att göra utomhus haha. Skulle kunna ringa en vän men jag har faktiskt ingen lust med det idag.
Jag vill plocka och fixa hemma idag. Men som sagt, det känns ju olagligt att vara inne för så fort solen visar sig ska man vara så in i bomben snabb att ta sig ut. Jaja.. då får jag väl vara olaglig ett par timmar idag då.

I torsdags tog Nellie sitt livs första bad!! Jag och M var och fiskade och jag gick med Nellie längs vattenbrynet och helt plötsligt springer hon rakt ut i vattnet och börjar simma. Såg så himla roligt ut med det lilla huvudet som guppade ovanför ytan och kycklingbenen som sprattlade i 180.
Jag tror hon blev lite förvånad själv över sin plötsliga lust att bada för när hon kom upp skakade hon och frustade som en hel ko och verkade inte alls fatta vad som hände. Men 2 ggr hoppade hon i och det var tur att kopplet var på för hon simmade bara rakt ut och förstod inte att hon bara bottnade en decimeter ut från land. När vattnet nådde mina anklar var ju hon tvungen att simma haha. Önskar att jag hade haft kameran redo!

Nerbäddad liten skrutt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar