fredag 5 mars 2010

7 saker om mig.

7 saker om mig själv.

Jag är sjukligt morgontrött och morgonsur.
Den första kvarten på morgonen är HEMSK och jag har nästintill självmordstankar varje morgon de 5 första minutrarna innan jag vaknat till lite.
Folk har alltid förundrats över hur morgonsur en människa kan vara när dom träffar mig. Jag tycker själv det är jobbigt.
Däremot så händer något efter 15 minuter och jag blir mig själv igen haha.

Jag behöver måla/pyssla.
När jag målar går jag in i nåt mysigt meditativt tillstånd och det är en utav få gånger jag kan slappna av och göra en enda sak utan att bli rastlös. Men jag målar bara om jag mår okej i övrigt, annars har jag ingen inspiration. Andra är kreativa när de mår dåligt, jag när jag mår okej!

Jag är makeup och hudvårdsjunkie.
Det märks väl i och för sig på bloggen. Hur många intressen jag än har, och hur ytligt det än må låta, så är smink mitt största intresse.
Intresset ligger dock inte enbart i att stå och sminka sig själv fin hela dagarna, och ja, jag kan gå till affären utan smink. Jag är inte fäst vid smink på det sättet. Jag tycker bara det är KUL att se vad man kan göra med sitt utseende med smink helt enkelt, och färglära, och testa massa olika produkter.

Min chihuahua har en morgonrock.
Jag hatar hypen som kom med fröken Hilton. När tjejer (eller deras pappor) köpte chihuahuor för att ha i väskan som dyr acessoar när det passade, och när de insåg att hunden krävde en hel del jobb så fick den flytta till nästa hem - och nästa - och nästa.
Och chihuahuor behöver inte kläder (om det inte är svinkallt ute och dom krampar typ) TROTS DET, så äger Nellie en morgonrock, och en fleecetröja. Mhm! Nä jag kunde inte motstå, de var för söta.
Morgonrocken fick hon prova - bli fotograferad - sen åkte den av. Tröjan hade hon när det var som kyligast och hon var minivalp. Hon bryr sig inte om hon har kläder på sig, men hon får gå buttnaked då jag inte vill spä på fördomen.
Men ibland blir jag bananas när jag ser söta kläder och bara VILL köpa, men jag gör det inte.
Bara för den där jäkla fördomen som säger att man är bimbo och har hunden som prydnad om hunden har en tröja, trots att det är smällkalla vintern. Suck.

Jag är chokladberoende.
Jag måste ha minst en grej i chokladväg om dagen annars blir jag skitsur. Sockerberoende, nån?

Jag hade dreadlocks i 8 år.
Japp, såna lusiga smutsiga dreadlocks. Haha nej, jag hade varken löss eller andra djur i skallen, jag tvättade håret 2 ggr i veckan, och dom luktade inte illa. Ett tag gick dom nästan ända ner till rumpan och man fick alltid kommentarer av folk. Oftast positiva faktiskt!
För några år sedan kände jag att det var dags för förändring och att slippa knarkarstämpeln (fördomar igen) och jag och min dåvarande kille satt i 1,5 VECKA dygnet runt och pillade. Tillsut var dom borta och jag ÄLSKAR att kunna borsta håret igen!

Min högsta dröm är att få flytta till hus.
Många drömmer om mycket pengar, fin karriär, osv. Jag drömmer om att få flytta ihop med älskade M i ett hus. Det är liksom en sån vuxenpoängsgrej som jag inte vill vara utan. Och jag vill bara göra det med honom.
För mig står hus för riktigt hem, trygghet, kärlek, roligheter, och så mycket mer än "bara" större boende. Kanske för att jag är uppvuxen på det sättet, jag vet inte.
Jag har massa andra drömmar också, men den här står högst på listan!

2 kommentarer:

  1. Okej , :) hehe . då¨vet jag lite mer . Du vet jag fattar nada var det gäller sånt , men ändå är jag duktigt intresserad av det . Det finns vissa saker som jag inte lär mig , :) haha . Men nu kanske det sätter sig ..

    Jag läser om sju saker om dig och känner igen mig duktigt på en chokladsak om dagen , :) Mumsfillibaba och snacka om sockerberoende . Vi kan ta varandra i hand du och jag , veeerkligen ! ;)

    Javisst är det en bra merit , det tror jag nog . Eller som du säger OM man ska starta eget , :) Man kan ju önsketänka ! :) Roligast hade väl varit om vi hade kunnat starta upp något ihop ! ;) woow va ? Skönhetssalong eller pysselstudio :) wii ..

    Massor av kramar , :)

    SvaraRadera
  2. Du passade i dreads!
    Dreads på dig känns lika naturligt som din nuvarandre frilla =)
    Tänkte bara säga att jag ska lämna BCN o åka helt random o helt själv till norge, känner inte en kotte o har ännu inget fixat alls...
    Men det ska nog gå bra..
    O jag kommer troligen inte ha nått internet heller så du vet varför jag kan va borta några månader ;)
    /BCN

    SvaraRadera