torsdag 25 mars 2010

Bilder naglar - konad.

Den senaste veckan har mest gått åt till att pyssla med naglarna och beställa roliga produkter. Det roligaste fick jag för några dagar sedan, en beställning från Välaboden (rekommenderas! Snabb leverans, billig frakt, bra priser) på bla ett konadset och en massa fina lack och pärlor.

Konad är ett stämpelverktyg för naglarna där man använder sig utav speciallack, mönsterplattor, stämpel, och skrapa. Speciallacket har högre viskositet än vanliga lack och går inte att använda som ett vanligt lack över hela nageln.
Man lackar nageln i valfri färg eller med endast baslack. Sedan tar man special lacket och lägger det på mönsterplattan man vill använda, skrapar bort överflödet, tar upp mönstret med stämpeln, och liksom rullar det över nageln, på med överlack - klart!
Har stämplat naglar för glatta livet de senaste dagarna och det är riktigt skoj! Man får vara lite snabb i vändningarna bara!
Det finns en uppsjö olika plattor och mönster. Jag ska fota mina och lägga upp ikväll. Kanske göra en video och visa hur det funkar också.

Här är de första jag gjort. Resultatet blir bättre och bättre med lite träning :)

Först grundat med vanligt rödorange lack.

Sedan stämplade blomsterrankor med vitt speciallack.
satte dit några silvriga rhinestones också.

Igår testade jag en annan stämpel där jag gjorde ett mönster rakt över nageln, och sedan ett snett nedåt. Blev finare i verkligheten än på bild, som alltid.
Här är iallafall resultatet.

Vinrött/lila underlack, syns dock inte speciellt bra på bild.
Och vitt lack till mönstret. Provade först svart lack till mönstret men det syntes knappt så det fick bli vitt igen.

Försökte vända bilden rätt men det fungerade inte så den får vara lite sne och vind :)

Bättre bild.

Blev nöjd med sista nageldesignen, men ikväll blir det nytt. Igen.
M blir alldeles snurrig av acetondoften som slår emot honom varje kväll han kommer hem från jobbet nu hihi. Men han är tolerant och skrattar bara, trots att det ligger nagellack, pärlor, bomullstussar, och miljoner tillbehör över hela hans säng <3


1 kommentar:

  1. Åh så fint! Jag har nyss köpt två motivplattor som jag tänkt använda. :)

    Ser att du har en chihuahua också! ^-^ Jag har en tik och en hane. Kul att hitta en blogg som din!!

    SvaraRadera