onsdag 3 mars 2010

Nageldekorationer, lack, fimo.

Det var sjukt snabb leverans på mina Fimosticks och de andra nagelprylar. Ett paket fattas fortfarande, men detta kom idag. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska greja med naglarna ikväll, eller måla klart tavlan till min arbetskamrat. Hm...
Fimosticksen uppifrån. Skitsöta!
Ursäkta mina gräsliga glittriga hjärtan på nageln. Ett resultat av misslyckandet igår. Men man måste ju testa!

Det här är det som låg i lådan idag. I de två småpåsarna i mitten är det extragrejer hon hade skickat med då jag hade råkat betala 6 spänn för mycket i porto. Stjärnor i blandade färger, och logor från Louis Vuitton, Dior, och andra märken i guldfärg. Kitschigt så det förslår!
Men jättegulligt av henne! Tack så hjärtligt!


Nagelsticks som jag köpte för nån dag sedan!
Egentligen tycker jag det ser ganska barnsligt och fånigt ut med sånthär. Men samtidigt tycker jag det är så kul att pilla med så jag kan inte riktigt låta bli ^^

2 nya lacker från Viva La Diva. Tycker märket överlag håller relativt bra kvalité med tanke på priserna. Men lacken? Njae... sådär. Lättmålade men inte speciellt täckande förrän efter några lager. Men så är ju många av de dyrare lacken också i och för sig.
Tror dom kostade 39:-/styck.

Var tvungen att ha en ny handcreme då händerna blir så torra av all nagelremover och allt tvättande nu i denna nagelhype jag kommit in i. Hittade denna på Lindex för 23 spänn som dessutom är bra även för själva naglarna då den innehåller mandelolja. Kap! Skön är den också!

Glömde att fota men köpte också en fransk manikyr-pennaKicks igår. Man ritar bara dit den vita kanten på tippen och lackar med topcoat - klart. Låter hur smidigt som helst ju!
Ett råd, köp den inte.
Den är inte vit utan mer ljust beige/genomskinlig, den är JÄTTErinnig och svår att få jämn. Det kommer antingen massor eller ingenting alls, och torkar seeegt.
Är mycket enklare att måla med pensel ala oldschool style än med detta skräp. Släng!

5 kommentarer:

  1. Åh massa spännande småprylar minsann :) Det är ju så skoj med sånt .

    kramar

    SvaraRadera
  2. Äsch, om det är barnsligt med stickers till naglarna så borde det vara superbarnsligt med stämpling a la Konad ju! ^^

    Nu är det btw jag som kilar in på Tradera och budar hem Fimo-stavar ;P

    SvaraRadera
  3. hej! Va fina sticks! Var/vem ifrån köpte du dom?! :O

    Vore tacksam för svar!
    Mvh
    Kickan34

    SvaraRadera
  4. Vilken sida beställde du ifrån?
    Vet du om man kan köpa enbart de du kallade för "extragrejer"? :D

    SvaraRadera