torsdag 25 mars 2010

Balsam - Scandinavian Formula.

Igår shoppades det balsam och balsamspray från Scandinavian Formula. Jag älskar deras silikondroppar och blev nyfiken på resten av deras hårvårdsprodukter.

I det vanliga balsamet stod det att det var menthol i för att få igång blodcirkulationen i hårbotten. Fränt tyckte jag och slog till.
Och jäklar vad det var menthol i! Det kylde ner huvudet så det kändes som jag stod med en ispåse på skallen. Kanske är jag känslig men nää, jag tyckte nästan det var obehagligt. Inte blev håret speciellt mycket enklare att reda ut heller.

Spraybalsamet däremot, som är utan menthol, funkade kalas! Håret blev mjukt men utan att tynga ner, lätt att reda ut, och doftade diskret men gott. Kommer användas efter varje hårtvätt!
Det skyddar dessutom mot solen och kommer bli perfa att ta med i handväskan i sommar då flaskan är så liten och smidig.

Scandinavian Formula
Balsam 83:- och Spraybalsam, 86:-
Dyrt för så små flaskor (200 ml) men men, kanske är det värt det om man älskar menthol och ispåse på skallen ^^

1 kommentar:

  1. Fy så dyrt ! :( Jag bord egentligen unna mig en sån spraybalsam flaska . Fast jag har natusan som jag inte testat ännu , ,av lathet skulle jag kunna säga ! :)

    Hoppas det är på bättringsvägar . Jag har varit såååååå himla dålig på att höra av mig , det har varit så mycket här och ja jag tycker han mår bättre gossen.

    Kramar i massor och jag tänker på dej också , hoppas du vet det !

    SvaraRadera