fredag 12 mars 2010

Funderingar..

Mitt mående känns alltid lite bättre framåt kvällen när mörkret smyger sig på. Vet inte varför, kanske för att man känner att alla måsten för dagen är över, och man blir lite osynlig i mörkret.
När jag är frisk och glad älskar jag dagsljus och solen, men när jag är mindre pigg som nu så förvandlas jag till nattmänniska. Jaja, det ändras så småningom så jag tar det med ro. Just nu får allting vara som det är.

Funderar och tänker mest hela tiden nu. Mycket känslor i omlopp och jag vet inte om magkänslan angående vissa saker beror på mitt mående i övrigt, eller om den faktiskt stämmer. Litar inte helt o fullt på mitt känsloliv just nu.
Men varje gång jag försöker reda ut huruvida det stämmer eller bara är hjärnspöken så verkar M tycka att det är jobbigt att ens försöka övertyga mig, så jag slutar att fråga nu. Visst ger han mig svar på frågorna, men det är inte mer än så känns det som.
Men i detta nu så orkar jag inte bry mig. Vill inte jaga bekräftelse mer för jag är inte sådan egentligen, så nu lägger jag ner den jakten.
Har mycket annat att tänka på och det får väl bli som det blir helt enkelt.

Jag har världens bästa pojkvän, på riktigt, men jag kräver nog lite för mycket just nu.
Eller, jag VET att jag kräver mycket just nu och jag är säkerligen rätt jobbig. Men vissa perioder är ju sådana, för alla.
Och jag är hemskt tacksam för allt han gör, och försöker göra, för mig.
Jag älskar honom högt och jag tror att vi klarar detta. En gång för längesedan sa han "våran kärlek ska göra så att du klarar detta". Och det lät verkligen som att han menade det då. Men det är i och för sig längesen nu. Jaja, fina ord var det iallafall och jag är tydligen en sucker för fina ord ^^ 

Det kan mycket väl vara mitt eget huvud bara och mina egna hjärnspöken som jag inte rår över just nu, men oavsett om det bara sitter i mitt huvud eller ej så har jag varken lust eller energi att jaga på det sättet. Jag är inte sådan.
Jag ska börja träna och jag ska börja med massa andra grejer så fort jag blir piggare. Koncentrera mig på mina saker helt enkelt.

Har varit in och lagt några beställningar på nageltillbehör. En ny correctorpen så den franska manikyren blir snygg, och guld o silvertape för dekoration. Råkade dessutom hamna på Nellys sida och såg att de hade relativt prisvärda konader och plattor så jag ska dra iväg en beställning där med. Blir kul att testa! Och just nu behöver jag ha något att pyssla med som skingrar tankarna och måendet.

Långt inlägg. Nu ska jag hämta en bok, ta Nellie i famnen, och lägga mig och mysa och faktiskt känna mig stolt över att jag gjorde mer än vad som var tänkt idag.
Jag klarar detta. Jag fixar det. Jag har klarat massa saker ingen trodde så varför inte detta. Och jag är glad att jag har människor som tror på mig. Tack!

Kram på er!

Ihopsnurrad liten fröken som tydligen
hellre sitter och sover än ligger <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar