torsdag 11 mars 2010

Mål.

Jag önskar jag kunde blunda eller gå i ide i tre veckor och sen vakna upp. Jaja, en dag i taget så får vi se efter helgen hur allt känns.

Långt inuti mig själv någonstans har jag bestämt att jag vill vara i bättre form både psykiskt och fysiskt till sommaren än vad jag varit på länge. Och om jag följer det schema jag satt upp så finns det ju faktiskt en möjlighet att det går. Att jag kan nå det målet till sommaren.
I flera månader nu har jag varit sjukt sugen på att börja TRÄNA. Inte träna som i ren träning, det går inte för ryggen, men massa långa promenader varje dag, och det har inte fungerat sålänge jag äter medicin. Men nu om några veckor kan jag ju faktiskt börja. En hisnande känsla!

Jag vet att jag kan gå in för grejer stenhårt om jag väl bestämmer mig, och det här med träningen ger mig sjukt mycket motivation att sluta med medicinen nu för jag VILL verkligen få ett aktivt liv. Det är ju så jag trivs bäst.
Och jag vet att om jag bestämmer mig för att promenera varje dag så promenerar jag varje dag. Plus att frisk luft gör susen för psyket.

Jag har några morötter jag brukar tänka på när det känns jobbigt. Det är:

1. Börja träna, mycket mer än någonsin förut för jag VILL och jag SKA komma i bättre form så att jag trivs både med kroppen och själen. Plus att ryggen blir så mycket bättre att jag slipper värktabletter sen.
2. Börja yoga. Har redan yogaprogram o utrustning hemma.
3. Kunna pyssla utan att få myror i benen och abstinens.
4. Kunna vara på jobbet hela dagar och styra upp en massa aktiviteter där.
5. Kunna ligga kvar i sängen med M på morgonen och kramas och inte flyga upp kallsvettig och med ångest.
6. Ha en fin sommar utan att behöva ha detta i huvudet.
7. Förhoppningsvis kunna träffa Jennie och pyssla och umgås utan att behöva tänka på detta.
8. Gå på kurs med Nellie.
9. Bli piggare! (och det kommer jag automatiskt att bli när jag är utan medicin + promenaderna)

Det är främst dessa punkter som motiverar mig, och när jag tänker på att det faktiskt går att uppnå även om det först blir några hemskt jobbiga veckor så blir jag så glad i hjärtat!
Jag SKA klara det. Det finns inget annat.

1 kommentar:

  1. Du klarar detta gumman , jag är övertygad . Jag ska göra mitt allra bästa för att kunna ta mig upp till dig , jag ska kämpa ! Och det ska bli så skoj , så himla himla skoj .

    Ja han är skiitgullig med sina brillor ! ;)

    Ja , det är klart jag vet att jag kan höra av mig till dej om det är något . Du utstrålar stöd långa vägar! ;)

    massor av kramar hjärtat!

    SvaraRadera