onsdag 3 mars 2010

Nellie och töntiga kommentarer från folk.

Pälsprinsessan igen. Hon är gudomligt söt, MEN, skenet bedrar. Hon kan vara ett riktigt litet monster när hon sätter igång med sina bus och bitattacker. Helt otroligt att en så liten krabat kan bita så förbaskat hårt.
Men hon är fortfarande ett väldigt sött litet monster. Och märker hon att man får ont så kommer hon alltid och slickar en efteråt som för att säga förlåt för att hon glömde sig i buset.
Och hon älskar hon att tvätta en i näsan. Och gärna i munnen efteråt *uuurk*.


Det är så kul nu när hon börjar bli lite äldre (även om hon fortfarande bara är knappa halvåret) för man får så mycket mer kontakt med henne. I början bara sov och åt hon ju. Nu är hon så duktig och kan redan sitt, ligg, vacker tass och highfive, vänta, gå och sök, puss, och kryp.
Ibland blir hon så ivrig att hon både sitter och ligger och kryper på samma gång, haha.


Här är det berömda nässlicket!
Såhär insnurrad sitter hon i mattes sjal när vi ska gå till husse på kvällen och snön ligger 2 meter hög. Då brukar hon få lift och hon är så duktig och sitter så still på armen eller innanför jackan hela vägen.


Måhända att många bönder droppar puckade kommentarer som "öhh chihuahua, det är ju ingen hund höhö", eller tror att man antingen är världens bimbo eller har noll hundvana bara för att man valt den minsta rasen.
Så himla fel! Hon är lika mycket hund som de större jag haft, och hennes ben fungerar precis lika bra som en schäfers. Man behöver bara lite hjälp när det är för mycket snö ute.
Jag valde en liten ras för att en liten hund passar mig bäst med min rygg osv. Dessutom är chihuahuans rastypiska mentalitet är helt underbar! Snacka om glad och lojal :)

Ofta är det töntiga killar som behöver en pitbull, amstaff, rottweiler, schäfer, dobberman eller annan "livsfarlig" hund som penisförlängare som säger såna fåniga kommentarer, och deras white trash-tjejer som fnittrande står bredvid och håller med. SUCK!

Bara att kalla tex dessa fina snälla vackra lojala amstaffs för "kamphundar" får det att gå rysningar i ryggraden på mig (har själv haft amstaff en period när den behövde ett mellanhem). Och människorna som skaffar dessa raser för att dom tror och VILL att de ska vara farliga bestar äcklar mig lika mycket som dom som skaffar chihuahua för att ha som en dyr accessoar. Ni förstör!!

Nellie är verkligen mycket HUND trots sin litenhet, och de flesta som träffar henne smälter rätt snabbt.
Jag trodde aldrig det kunde rymmas så mycket ren KÄRLEK för denna lilla plutt. Hon är världens snällaste, och min bästa vän <3

1 kommentar:

  1. Det finns nog fördomar om alla hundägare och alla hundraser tror jag :/ :( Det är hemskt , men sant . Lika mycket som du kan jag hata "Skaffa-pitbull-för-att-vara-stöddig-beteende" och "Skaffa-chihuahua-för-att-ha-i-handväskan-när-det-är-kul-beteende" :( Man skaffar väl en hund som man skaffar ett barn, för att man vill det , för att man vill ha tillökning i familjen . Inte för att skaffa en accessoar eller en uppskrämmare . :(

    SvaraRadera