måndag 8 februari 2010

Blev så glad!

Hade fått ett mail att någon hade addat mig på överskattade facebook. Namnet var så himmelens bekant men inte förrän jag loggade in kunde jag placera henne.
Det var en tjej jag hade mycket kontakt med under några månader när jag hade min förra blogg. Det började nästan med att hon gjorde min dåvarande bloggdesign och det ledde till vidare prat och vi lärde känna varann riktigt bra på den relativt korta tid vi skrev till varann. Hon blev faktiskt en riktig vän. Och jag har minst sagt svårt att känna den där riktiga vänskapen till andra människor överhuvudtaget.

Sen började jag må dåligt och skrev mindre och mindre och tillslut tappade vi kontakten (helt mitt fel), och jag la ner bloggen och råkade dessutom radera min mail så jag hade inte hennes adress längre. Och så var det så mycket annat som hände runtomkring att jag inte hade någon tid eller ork över.
Men många gånger har jag tänkt på henne och undrat hur hon har det. Hon hade precis fått barn när jag slutade skriva.

Och just som livet är lite motigt så dyker hon upp som gubben ur lådan och tar kontakt med mig.
Jag blev så GLAD!
Hon är sådär omtänksam som bara vissa människor lyckas vara. Sådär genuint omtänksam.
När hon frågar hur man mår så frågar hon just HUR man mår och inte bara slänger ur sig det som en artighetsfras. Och hon tog sig alltid tid för att höra hur allt var trots att hon i perioder hade mycket själv att tänka på.

Äsch, jag blev himla glad och rörd iaf över att hon ville skriva med mig trots att det var mitt fel att vi slutade prata.
Det finns verkligen guldkorn bland oss. Och hon är ett sådant <3
Den här gången ska jag inte skjuta bort människor som vill en väl.

3 kommentarer:

  1. åh , du är så fin gumman . Du gör mig så glad .

    massor av kramar .

    SvaraRadera
  2. Hej Hej

    Vad snäll du är, kul att du gillar min lilla blogg =)

    Jo om du vill ha en text över kommentarsrutan så går du in på inställningar och sedan trycker du på fliken kommentarer. Sedan scrollar du ner där och i rutan "Kommentarsformulär för meddelande" där skriver du vad du vill att det ska stå =)

    Hoppas du får till det

    Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Jag också , jag blev verkligen superglad !
    Massor av kramar !

    SvaraRadera