tisdag 23 februari 2010

Eyeliner.

Jag är velig när det kommer till eyeliner. Jag tycker det kan vara fint på andra men jag gillar inte det tunga sminkade utseendet jag får. Även om jag lägger massor utav ögonmakeup så skippar jag oftast eyelinern då jag tycker att mina långa fransar snarare försvinner än förstärks.

Men, ibland kan jag lägga tunt tunt tunt på bara halva ögat, aldrig runt hela, och sen sudda litegrann för mjukare utseende. Och om jag nångång gör en sotig makeup så kan jag lägga en lite bredare eyeliner för catlook-effekt.
Alltså måste jag ha en bra eyeliner för dessa få, men viktiga, tillfällen!

De sämsta eyeliners enligt mig är såna som kommer i penform. Ni vet med sån hård filtpenneudd.
Man får ju göra tusen prickar om man vill ha en smal linje. Och trycker man lite hårdare så blir det bara ojämnt och tjockt. Dessutom är det ett lotteri om färgen behagar komma fram eller inte. Lite som ketchup-effekten.

De som funkar bäst för mig är eyeliners i gelform, tillsammans med en smal akvarellpensel.
Har en geleyeliner från Mac som är himla bra, men den sjunger på sista versen (har räckt två evigheter), så nu får det bli en från Face.
Jag tror till o med att man hade fått med en likadan i tidningen Damernas Värld förut (?), men eftersom jag aldrig läser den så missade jag det. Jaja, dom är inte hutlöst dyra att köpa separata så det får gå ändå.

1 kommentar:

  1. Du gör som du vill , men den ndra bloggen får ligga lite nere ett tag , men jag kommer byta tillbaka om jag inte trivs med den nya . Ack vilka problem för en liten blogg liksom haha .

    Jadå , det kommer när det kommer ! :) Det blir skoj när jag ska öppna det , jag ÄÄÄÄÄLSKAR överraskningar .

    nej fy har du inte sovit mer än 40 minuter , phu då hade jag varit mega-död om jag inte sovit mer . Jag hade då inte stigit upp och gått på möte iaf :( Du är duktig du !

    Javisst , en ny kategori ! Tips ! det blir jättebra ! Den kommer jag vara spekulant på ! ;) hihi ..

    Jag ska ändra min header en gång till , trivs inte med den som den är nu ! :(

    Jag tänkte på det , skulle du vilja skriva i min livhistoria-blogg ? (www.enlivshistoria.se) Du behöver självklart inte , men om du vill får du gärna göra det .

    Massor av kramar !

    SvaraRadera