torsdag 18 februari 2010

Nytt gloss!!

Gaah! Jag var sååå trött när jag kom från jobbet att jag lade  mig för att vila. Och somnade ända tills nu!!! Vaknade med världens ryck och hade sovit två TIMMAR längre än vad som var tänkt.
M är ledig idag och jag skulle hinna träffa honom tidigare, skulle hinna volumastra håret, and so on. Men men, det får bli imorgon istället helt enkelt.
Jag är en riktig tröttmössa!

Det nya glosset låg i lådan imorse och är, återigen, ett Juicy Tube från Lancôme. Det doftar (och smakar, hey hey!!) melon. Det är glansigt men helt utan glitter vilket kan vara användbart ibland. Jag älskar både skimmer och glans på läpparna men ibland passar det sig bättre att inte glittra lika mycket, tex på jobbet eller på alla möten jag springer på.
Däremot var detta gloss inte alls lika klistrigt och tjockt i konsistensen som mina andra juicy tubes vilket är både bra och mindre bra. Skönt att använda, men antagligen sitter det lite sämre. Får se, ska prova ikväll!

Färgen heter Tonic och är en blandning mellan ganska skarp gammelrosa och orange.

Irl drar det något mer mot orange och är lite starkare i färgen, men annars rätt så likt.
Ett fint gloss, både till vardags och när man vill vara mer sminkad.


I lådan låg också Dermalogica's Special Cleanser. ÄNTLIGEN kanske min upprörda hy kan återgå till det normala. Den protesterade vilt när jag slutade med Dermalogica för nån vecka sedan. Meeeen, jag lärde mig av läxan och har återgått till det dyra, men dryga, Special Cleanser.
Puh. Nu andas vi ut och blir vänner igen, jag och huden!



Nu - dusch, smink, och utfodring av råttisen Nellie. Sen pussas och se film med M!

1 kommentar:

  1. ja kika du in o skriv på fb imorgon . tiden rinner iväg ibland . jag har hunnit mkt idag ja för en gång skull ,..

    kramar

    SvaraRadera