onsdag 17 februari 2010

Shopping makeup.

Som sagt, några bra fynd och några mindre bra fynd har gjorts på sistone. Här är några utav dem.


Foundation - Supermoisture makeup från Clinique, ca 230:-

Den bästa foundationen jag hittills testat och det är tredje tuben som påbörjas. Den är lagom täckande, enkel att jobba med, och finishen är superfin! Den ger ansiktet glow men utan att skimra för mycket.
Och det bästa är att den är såpass återfuktande att jag slipper torrfläckar och ojämnheter i färgen!
Med en bra primer under sitter den dessutom som berg.


Mascara - Diorshow Iconic, ca 280:-

Den hypade efterträdaren till orginalet Diorshow.
Ptja.. vet inte vad jag ska säga riktigt. Jag tycker den är medelmåttig och inte alls så bra som "alla andra" verkar tycka.
Hylsan känns ju lyxig men det är väl det enda. Borsten är okej men jag föredrar fortfarande Maybellines Colossal Volume, både när det kommer till borste, svärta, och pris!




Ögonskugga Lancôme (svart) o Clinique (vit)

I butik tror jag att priset för Lancôme's palett i fullstorlek ligger på ca 500:-. Clinique's vet jag inte riktigt.
Båda skuggorna har mycket pigment i sig men är ändå enkla att använda och blenda.
Lancômes skuggor håller alltid hög kvalité och är ett av mina favvomärken på skuggor bland de dyrare märkena.
Däremot var färgerna var sådär. Jag gillar jordiga färger men dessa kändes alla väldigt kalla och jag gillar mer varma nyanser. Men den svarta med glitter är snygg, och de båda ljusaste får gå som basskugga och highlighter.


Läppglans - Juicy Tube Lancôme, ca 180:-

Behövs väl inte skrivas så mycket, de flesta som testat älskar dessa små tuber.
Doftar gott, smakar gott, sitter länge, ger bra med glans.
Egentligen skulle jag ha en annan färg (och en ljusrosa är påväg hem!!) men det blev denna guldglittriga. Och den är jättefin på! Beigeaktig i färgen med små guldkorn. Faktiskt ganska diskret, och fin ovanpå ett ljust läppstift.
En varje-dag-tub :)
Jag älskar det!

Läppstift från Clinique. Ca 220kr/st i butik.

Jag älskar Clinique's läppstift! De är krämiga och smidiga och sitter faktiskt ganska länge! Och jag som hatar allt som torkar ut  gillar att dessa faktiskt GER fukt istället för att ta.

Färgerna är Raspberry Glace och A Different Grape. Det till höger på bilden (a different grape) är lite för lila för mig, men det till vänster är jättefint, rosarött nästan hallonfärgat.
Jag tror det får bli färgen för idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar