lördag 6 februari 2010

Bröllopsresa.

En vacker dag någonstans i framtiden ska M och jag gifta oss.
Han vill mest gifta sig för tårtan. Jag däremot, vill mest gifta mig för bröllopsresan.
Tur att vi förstår varandra så bra.

Ikväll tänkte jag lägga upp en deal. Han får välja tårta, så får jag välja resa. Fair enough? Va bra.
Men eftersom jag är så otroligt icke-berest och han däremot väldigt berest och världsvan, så tänkte jag visa bilder dit jag vill åka och så får han helt enkelt tala om vart bilderna går, och så åker vi dit. Oh jag är så smart ibland!

Först ut är denna bild för här vill jag bada under vattenfallet.


Nästa bild på tur. Här ska vi åka forsränning och fiska och jag ska få en svinstor fisk med fula tänder.


Sen har vi den här. Här ska vi ligga under just den där palmen och lata våra rumpor och sippa Piña Colada tills huvudet snurrar. Älska i vattenbrynet och vinka till båtarna. Jajamensan!


Och så har vi denna.  Här ska vi såklart bo under vår honeymoon.


Japp, det var en början. Inte har väl jag orimliga önskemål heller?
Bilderna sträcker sig dessutom från Bali till Jämtland så det blir en väldigt lång (eller kort?!) resa.
Så ikväll får M sätta sig med kartboken och ta reda på exakta destinationer till mina bilder!


(Men... ska jag vara helt ärlig så är jag lika nöjd med en hemmabyggd koja i skogen. Det är ju bredvid min stora kärlek jag vill vara!
Men säg inget, det låter så kärlekskrankt och då blir han så stöddig)

4 kommentarer:

  1. I jämtland har jag varit, såg nästan ut som Kålåsen där vi var förförra sommaren. Sååå vackert! Hoppas du kommer iväg på en bröllopsresa snart!

    SvaraRadera
  2. Gud vad härligt. Vi fick aldrig till en resa efter vi gifte oss då vi har flera barn och det passade aldrig riktigt in =) Får ta det längre fram.

    Men jag fick mitt drömbröllop och det var det viktigaste. Är du nyfiken kan jag ge dig länken till vår bröllopssida vi hade. =)

    Jag lägger till din banner också på min blogg =)

    SvaraRadera
  3. Tack vad snälla ni är. Vi är inte ens förlovade så en bröllopsresa ligger lååångt fram i tiden. Men drömma och skoja får man ju göra :)

    Jakeline: Åh! Ja jag har också varit i jämtland för en herrans massa år sedan. Supervackert var det! Sverige har verkligen sina guldkorn!

    Penny: Jag tassade in i din blogg o svarade :)

    SvaraRadera
  4. Ååååå,så Underbart ♥...
    Min Bröllopsresa är redan gjord ;) *Kram*

    SvaraRadera