lördag 27 februari 2010

Midnight cowboy rides again.

Inatt satt jag uppe till halv sex. Ja, på morgonen alltså.
Fastnade framför teven med en spegel och stora sminkväskan och provade massa nya olika sminkningar. Sminka - tvätta, sminka - tvätta, sminka - tvätta, and so on.
För första gången fick jag till ett par schyssta sotade ögon med svart, grått, och brunt. Jag gillar det inte, det är för sminkat för mig. Men det var kul att testa!

Nya favvoskuggan från UD blev också testad X antal ggr. Dessutom funkar den finemang att använda både som highlighter eller att blanda i lipgloss. Snacka om användbar skugga!

Det är svårt att fånga på bild och syns inte alltför bra, men såhär glittrande och fin är favvoskuggan från Urban Decay - Midnight cowboy rides again (bilden är klickbar för meganärbild på skuggan).
Har letat på eleven.se och några andra svenska nätbutiker efter någon som säljer UD-makeup men utan framgång. Om det är någon som kan tipsa om en svensk site där de säljs, hojta!

Efteråt var det storrengöring av penslarna som användes. Försöker göra rent alla sminkpenslar iallafall en gång i veckan. Oftast använder jag ett milt schampo, och balsam till de med äkta hår. Då blir de fina och mjuka och håller formen.
Man ska alltid vara noga med att rengöra sina penslar, borstar, applikatorer. All fett och smuts från huden samlas ju där i, och det känns inte vidare fräscht att kleta runt sånt i ansiktet. Har man problemhy ska man helst rengöra dom efter varje användning. Åtminstone foundationpenseln och puder/rougeborstarna.

Fräscht och fint! :)
Ser ni foundationpenseln med trähandtag som ligger längst fram till höger?
Den rekommenderas om man vill ha just en bra foundationpensel. Den finns här på EDM, kostar bara 7 dollar och fungerar minst lika bra som de dyrare jag testat.
Nu ska jag lägga mig och lösa Solo's korsord innan jag tar mig för att färga håret. Ska nog plocka med mig en förpackning Pucko, och Nellie såklart. Hon värmer alltid mina fötter så skönt under täcket. Min lilla goding <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar