fredag 12 februari 2010

Inbrott på jobbet.

Det blev en lite annorlunda dag. Jag fick ett sms från min "chef" imorse som talade om att jag var ledig idag för dom har tydligen haft inbrott på jobbet inatt. Snopet!

Har mest suttit och pysslat hela dagen. Skrivit rim till M's alla hjärtans dagspresent. Satt i köket och skrattade och tyckte att jag var himla fyndig. Jaja..

Alla mina (och Nellies) kvällar spenderar vi hos M. Det har bara fallit sig så naturligt och det är jättemysigt.
Han har en dotter som sover där ibland. Hon är sötast i stan, smart, och dessutom rolig att prata med. Och jag är alltid välkommen nu fast hon är där och det uppskattar jag så mycket. Men oftast stannar jag hemma för det känns som att dom kanske behöver den tiden ensamma. Eller, jag vet inte. Ibland känns det som att jag inte vill tränga mig på bara. Jag vet att M läser här, och jag vet att han kommer att säga att jag inte alls tränger mig på hehe. Men jag tror ändå det är bra att dom leker ensamma ibland.
Men det är konstigt hur man kan sakna någon som man träffar så ofta. I och för sig träffas vi inte hela dagar, men vi ses ändå några timmar varje kväll och dessutom hela nätterna. Men jag tröttnar aldrig och saknar honom ändå. Men han är världens roligaste att umgås med så det är kanske inte så konstigt :)

På min checklist för idag stod städning, tvättning, handling. Städning och tvätt blev avklarat men handlingen tar jag imorrn.
Jag är dösugen på flytande grejer. Typ mjölk, juice, citronvatten. Allt utom läsk. Ska köpa upp mig på lite flytande föda imorgon ^^

Fick förresten ett jättefint kort som Jennie hade pysslat ihop till mig och skickat med posten. Jag blev så jätteglad. Det värmde verkligen. Det finns så fina människor.
Vill ta en bild och visa kortet här på bloggen men kameran strular så det får vänta. Men det var väldigt fint :)

Nu blir det.. film? Nej för rastlös. Gittarspelande? Nää naglarna är för långa. Pyssel? Nää har pysslat så mycket idag. Gosa med Nellie? JAAA!! Kramas ska vi göra.

Min fina lilla pälsprinsessa.
Just nu ligger hon och smaskar grisöra bland mina nytvättade kläder. Hon är nog den enda som kommer undan med en sådan sak, lilla skrutten <3


1 kommentar: